DCMavCNo_UXHk-1FUWacCOpWJNs Pemilik Blog Diwajibkan letak Identiti Sebenar Blogger ‘hantu’ diharamkan


Pemilik Blog Diwajibkan letak Identiti Sebenar Blogger ‘hantu’ diharamkan

on Thursday, June 13, 2013



Artikel akhbar yang menarik perhatian hari ni. Kalau tengok tajuk, tertanya-tanya apa hal pulak ni… Maklum la, perkataan blogger tu dah menarik minat untuk membaca. Bila dah baca artikel penuh, Begini ceritanya…Kisah penulis blog yang menulis tanpa mendedahkan indentiti sebenar.. Dah baca ke kisah Blogger ‘hantu’ diharam ni?? Kalau belum jom baca kat link

bh




Blogger 'hantu' diharam
Pemilik blog dan portal yang menyebarkan maklumat tidak sahih dan fitnah akan dikenakan tindakan tegas selepas kerajaan mewajibkan mereka meletakkan maklumat identiti sebenar tidak lama lagi, kata Datuk Seri Najib Razak.


Hanya disebabkan segelintir blogger yang mencari pasal, habis semua blogger kena tempias… Takpelah, kita tunggu la bagaimana cara perlaksanaannya tu  nanti.. Habis la lepas ni…nampak gaya, ramailah penulis blog yang guna nama samaran akan terdedah identiti sebenar mereka

 -----

Pemilik blog, portal diwajib dedah identiti sebenar

Kuala Lumpur: Pemilik blog dan portal yang menyebarkan maklumat tidak sahih dan fitnah akan dikenakan tindakan tegas selepas kerajaan mewajibkan mereka meletakkan maklumat identiti sebenar tidak lama lagi, kata Datuk Seri Najib Razak.

Perdana Menteri menegaskan, peraturan ‘ketetapan-sendiri’ itu bertujuan memastikan pengamal media sosial lebih bertanggungjawab terhadap maklumat disampaikan, sekali gus mengelak perpaduan masyarakat pelbagai agama dan bangsa dirosakkan oleh maklumat palsu.

Maklumat lanjut
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

My Blog List

 
© Sub MHakim Faiz All Rights Reserved